DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DISINI

DAPATKAN SUPPLEMENT SHAKLEE DISINI
KLIK

Wednesday, 17 September 2014

Perlu ke bagi anak makan supplement?


Assalmulaikum..
sapa boleh jawab soalan tu...perlu ke bagi anak makan supplement?
semestinya mak-mak la yg boleh jawab perlu ke tidak..
sebab mak2 ni la yg memantau apa yg anak2 makan kan?

Dulu-dulu..cikgu pun tak kisah.
janji anak makan je.
tapi bila makin banyak kita membaca..makin banyak kita tau..


Sebenarnya perlu ke tidak bagi anak makan supplement?

Sebelum membuat keputusan kepada persoalan di atas, sebaiknya MAK perlu tahu terlebih dahulu apakan nutrisi atau vitamin yang diperlukan oleh anak-anak.

Berikut adalah antara vitamin-vitamin penting yang diperlukan oleh tubuh anak anda semasa proses pembesaran:

Vitamin A  - Penting untuk penglihatan. Vitamin A boleh diperolehi daripada sumber makanan seperti lobak merah, brokoli, labu, telur dan marjerin.

Vitamin B1 - Membekalkan tenaga. Vitamin B1 boleh diperolehi daripada makanan seperti gandum, susu, biji bunga matahari dan daging.

Vitamin B2 – Membolehkan tubuh menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga. Vitamin B2 boleh diperolhei daripada susu, produk tenusu dan bijirin.

Vitamin C – Antioksida, membantu meningkatkan daya tahantubuh. Vitamin C boleh diperolehi daripada buah-buahan seperti oren, jambu batu dan sayuran berdaun hijau.

Kalsium – Penting untuk Pembentukan tulang dan gigi yang kuat. Makanan yang mengandungi kalsium ialah susu, keju dan produk tenusu yang lain.

Zat Besi – Penting untuk pembentukan Hemoglobin bagi sel darah merah. Zat Besi boleh diperolehi daripada ikan, telur dan ayam.

Okay, sekarang anda dah tahu beberapa vitamin penting yang diperlukan oleh anak anda. Soalan seterusnya ialah ‘adakah makanan harian anak anda dapat membekalkan kesemua nutrisi yang diperlukan seperti di atas?


Ada segelintir mak-mak yg dah yakin,anak2 dah makn mcam2..dirumah..disekolah..
tapi..mak2 sekalian..tahukah anda..sebahagian besar nutrisi penting telah pun termusnah semasa proses penyediaan makanan lagi. 

Disinilah pentingnya peranan supplement atau vitamin tambahan. Meal Shakes Shaklee adalah Supplement atau vitamin tambahan terbaik untuk anak kita yang berfungsi melengkapkan kesemua nutrisi yang tidak diperolehi daripada makanan harian anak-anak. 

Tapi jangan salah sangka pula ye, supplement atau vitamin tambahan atau supplement hanya berfungsi sebagai pelengkap dan bukannya pengganti makanan anak anda. Jangan pula anda beranggapan bila dah bagi supplement kat anak, anak anda dah tak perlu makan makanan berkhasiat lagi ye..:)







No comments:

Post a Comment

Disclaimer

*Produk-produk di blog ini ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
(Berubat sebagai ikhtiar, Allah yang menyembuhkan.. Demikian maksud ayat 80: Assyuara’ –“Apabila aku sakit, Allah yang menyembuhkan ku”)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...